Dieta bogata w przyprawy

Przyprawy nadają pożądany smak daniom, które przyrządzamy w zaciszach własnych domów. To właśnie za ich sprawą smakują nam zupy, dania główne, a nawet desery. Nie wyobrażam sobie kuchni bez bogactwa aromatów i smaków przypraw. Niestety, niektóre choroby wymagają od nas wykluczenia ostrych przypraw z diety.
Warto zatem przyjrzeć się temu, w czym mogą pomóc, a w czym zaszkodzić poszczególne z nich. Najbardziej znany w Polsce jest chyba pieprz, który jednak pobudza trawienie. Znany jest też z właściwości odkrztuszanych i zwiększenia wydzielania śluzu. Majeranek natomiast ułatwia trawienie i pomaga zatrzymać biegunkę. Jego zapach uspokaja i jest używany również w przypadkach nieżytów górnych dróg oddechowych. Co ciekawe, kurkuma zapobiega zakrzepom przez co przeciwdziała zawałom serca i udarom mózgu. Pozwala też walczyć ze złym cholesterolem, a co za tym idzie również z miażdżycą. Wanilia jest znana z działania antydepresyjnego i odprężającego w trudnych chwilach, a przy tym nie powoduje uzależnień. Podobne działanie wykazuje również cynamon, który dodatkowo uznawany jest za lek na schorzenia dróg oddechowych i przewlekły kaszel.
Jak widać, dieta bogata w przyprawy jest nie tylko smaczna, ale też i zdrowa. Z jej pomocą możemy nawet pozbyć się uciążliwych dolegliwości.

Dodaj komentarz